Komunikační studia
Charakteristika programu Komunikační studia
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: |
bakalářské |
Standardní doba studia: |
3 roky |
Specializace programu |
|
Komunikační studia jsou průnikem základních společenskovědních disciplín jako sociologie, politologie, psychologie nebo kulturologie, ale zároveň i tvůrčích disciplín z oblasti literatury, filmu, televize a nových médií. Přičemž média ve všech svých současných i minulých podobách (jako komunikační prostředek nebo nástroj) jsou středobodem těchto průsečíků. Analyzovat média (ať už vznik obsahů či jejich přenos či jejich percepci a vliv) znamená pronikat i do oblasti psychologie, veřejné i komerční sféry, politiky, soukromé sféry a intimity, proniknout mechanismy mediální logiky a působení mediálních, kulturních a kreativních průmyslů.
Program díky svým třem specializacím umožňuje uchazeči/studentovi si vybrat, kterou z cest se do světa médií vydá – zda bude chtít se angažovaně podílet na objevování světa nástroji žurnalistiky, nebo na budování a konstrukce světa nástroji marketingu a PR, či na analýze světa nástroji mediálních studií.
PODROBNÉ INFORMACE A PŘIHLÁŠKA
STUDIJNÍ PLÁNY (KAROLINKA)
- Specializace Žurnalistika
- Specializace Mediální studia
- Specializace Marketingová komunikace a public relations
POČET PŘIJATÝCH V R. 2023
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ
Pozor
U studijních programů se specializacemi lze podat pouze jednu přihlášku, a to s jednou specializací.
Uplatnění absolventů
Absolvent prokazuje v šíři a míře odbornosti odpovídající bakalářskému stupni studia: znalosti společenských jevů v návaznosti na část společenských věd, znalost typů médií a variability mediální komunikace v minulosti i současnosti, základní znalost výzkumných metod a mediální legislativy. Dál je seznámen s metodami analýz mediovaných společenských jevů, projevuje porozumění profesně etickým normám upravujícím výkon jednotlivých mediálních profesí a chápe poslání těchto profesí v daném sociopolitickém kontextu. Je schopen prakticky vstupovat do procesů mediální komunikace vlastními tvůrčími či výzkumnými aktivitami a je si vědom dopadů svého jednání.
Informace na webu IKSŽ
Přejít na web IKSŽFacebook IKSŽ
Přejít na Facebook IKSŽJsem z FSV UK
Petra vystudovala Žurnalistiku a Mediální studia na IKSŽ a nyní pracuje v mediální společnosti Newton Media jako International Account Manager.Podcast De Facto
Povídali jsme si s Honzou Střechou, vedoucím marketingu firmy Rekola, který vystudoval Marketingovou komunikaci a public relations.ABSOLVENTI IKSŽ V SÉRII JSEM Z FSV UK
Podívejte se na další videa s našimi absolventy ze série Jsem z FSV UK.
Absolventi Institutu komunikačních studií a žurnalistiky jsou kromě Petry také:
ABSOLVENTI IKSŽ V PODCASTU DE FACTO
Poslechněte si rozhovory s dalšími absolventy IKSŽ:
- Tereza Drahoňovská
- Lenka Kabrhelová
- Sandra Kumorowski
- Tomáš Linhart
- Honza Mikulka
- Jakub Plíhal
- Mirka Strnadová
- Anna Strejcová
Poslechnout si můžete také rozhovory s akademiky na IKSŽ: