TZ: Jaké jsou etické výzvy strategické komunikace? Odpovídat v novém výzkumu budou i čeští profesionálové public relations

Jaké jsou etické výzvy strategické komunikace? Odpovídat v novém výzkumu budou i čeští profesionálové public relations

Dnes začíná sběr dat pro největší celoevropský výzkum v oblasti public relations a strategické komunikaci, European Communication Monitor. I letos se do něj mohou zapojit čeští profesionálové a vyjádřit svůj názor na aktuální témata – zejména etiku využívání dat a online cílení, kyberbezpečnost a skrytou reklamu. Výsledky výzkumu poslouží firmám a agenturám k plánování strategií i akademikům k vědecké práci.

Výzkum probíhá do 22. února online na adrese communicationmonitor.eu. Cílem je zapojit maximum lidí pracujících v komunikaci, ať již v agenturách nebo tiskových odděleních firem, státních nebo neziskových organizací, aby výsledky umožnily českým i zahraničním zájemcům získat relevantní informace o českém trhu.

Výzkum European Communication Monitor se letos koná již po třinácté. Loňské výsledky mimo jiné poukázaly na rostoucí význam umělé inteligence. 77 % komunikačních profesionálů se domnívá, že umělá inteligence výrazně ovlivní budoucnost oboru. Za klíčové ve své práci obecně považují udržování a posilování důvěry v instituci nebo značku. Největším problémem je pro ně udržovat krok s neustálým vývojem technologií a zvyšující se rychlostí komunikace.

Výzkum organizuje tým vědců pod vedením Ansgara Zerfasse z Univezity v Lipsku. Za Českou republiku jej reprezentuje vedoucí Katedry marketingové komunikace a public relations na Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Univerzity Karlovy Denisa Hejlová. Výzkum je v angličtině a dotazník trvá zhruba 10–15 minut. Každý respondent rovněž získá výsledky.

Kontakt:

Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.

Institut komunikačních studií a žurnalistiky

Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze

Tel. + 420 728 301 377

tereza.jezkova@fsv.cuni.cz